woensdag 12 februari 2014

Kunst door Edith Walraven, tekeningen, schilderijen en zeefdrukken

Zoals mijn toffe tekenvriend Martin steevast zegt, kunst moet niet mooi zijn, het moet goed zijn! De nadruk bij de klemtoon ligt duidelijk op goed. Vertel mij maar dan wat goede kunst is…


Ik vertel in deze blog graag wat meer over het ontstaan van mijn eigen kunst op wekelijkse basis. Welk verhaal schuilt er achter, waarom maak ik wat ik maak? En wie weet kan ik gaandeweg een tipje oplichten van het geheim van -goede- kunst. Veel lees- en kijkplezier en bedankt voor de interesse!

Afgelopen zaterdag heb ik gewerkt op ongespannen, geprepareerd doek, formaat 30 x 50 met oil-bar, olieverf, stift en potlood. Al maanden loop ik rond met het verlangen om op enorme doeken ( 1,5 bij 2,5 meter ) 3 werken te creĆ«ren en de eerste stap in voorstudies heb ik nu gemaakt. In mijn hoofd nemen de werken steeds meer vorm aan en de houdingen van de naakten heb ik reeds bedacht. De werken zullen onderdeel zijn van de Expo "Tights that Matter" SHE IS.

Het werk wat u hier ziet is een ontdekking van het materiaal ( doek, oilbar, olieverf enz.) en de voorstudie voor de uiteindelijke grotere werken. 

EDITH WALRAVEN ARTIST
OILBAR & MIXED TECHNIQUES ON CANVAS

U kunt mijn werken bekijken op de website www.edithwalraven.nl
Zaterdag 30 augustus vanaf 14.00 uur houd ik open atelier. Mijn atelier bevind zich in Eindhoven, Centauriestraat 43.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier je reactie. Bedankt voor de interesse en feedback. Thanks for your feedback.